Zo schrijf je de perfecte Instagram bio

Je Instagram-bio is een van de belangrijkste factoren op dit sociale netwerk. Het maakt niet echt uit waar je account voor is, wat je ook doet, je bio zal het eerste zijn dat je potentiële volgers te zien krijgen. De Instagram Bio is de sleutel voor mensen om te leren: wie je bent, wat je doet en waar je je kunt vinden. Het zal je zeker helpen om meer interacties te krijgen en doorslaggevend te zijn voor gebruikers om te kiezen of ze je willen volgen of niet.

Zo schrijf je de perfecte Instagram bio

Uit een onderzoek van de Missouri University of Science and Technology bleek dat online bezoekers slechts twee tienden van een seconde nodig hebben om de eerste indruk te krijgen van een profiel, website of sociaal account en nog 2,6 seconden nodig hebben om de ogen van de kijker te laten focussen en dat opnieuw te bevestigen. eerste indruk. Wat is de eerste indruk die gebruikers vormen wanneer ze jouw Instagram-account bezoeken? Je bio verzamelt een korte beschrijving die je aanspreekt. Neem zoveel tijd als je nodig hebt om de perfecte te schrijven.

1. Je naam op Instagram

Wat is je naam? Wat is je merknaam? Met gebruikersnamen kunnen anderen niet altijd weten wie je bent. Het kan zijn dat jouw naam al door andere gebruikers is gebruikt. Als dit het geval is, vermeld dan jouw naam of jouw bedrijf, zodat u gemakkelijk kunt worden geïdentificeerd. Als uw gebruikersnaam duidelijk aangeeft wie je bent, hoeft je jouw naam niet opnieuw in de beschrijving te vermelden. Gebruik het om uit te leggen wat je doet.

Als je een persoonlijk merk hebt, is het een goed idee om jouw specialisatie toe te voegen of wat je doet om jouw merk te positioneren en jouw profiel te optimaliseren. Als je ‘beroemd’ bent in jouw sector, moet je in jouw beschrijving jouw naam opnemen, gevolgd door het woord ‘officieel’.

2. Essentiële informatie om op te nemen in je Instagram Bio

Leg simpelweg uit wat je te bieden hebt. Vergeet niet jouw locatie of telefoonnummer op te geven als je strategie gericht is op het aantrekken van het lokale publiek. Contactgegevens: op Instagram kun je nu contactknoppen toevoegen aan je telefoon of e-mail zonder ruimte in te nemen in je biotekst.

3. Koppeling

Je moet de link naar je Instagram Bio opnemen als je een website of blog hebt om bezoekers naar toe te leiden. Creëer een aantrekkelijke call-to-action zodat bezoekers beter geprikkeld kunnen worden.

4. Emoji’s

Het wordt aanbevolen om emoji’s te gebruiken in je Instagram-bio. Ze helpen jouw profiel visueler te zijn en op te vallen.

5. Voeg hashtags of gebruikersnamen toe

Een van de nieuwe updates van Instagram is dat de accounts of hashtags die in de beschrijving van de bio verschijnen, nu kunnen worden aangeklikt. Als je mensen van het ene account naar het andere wilt omleiden, moet je dit aan je bio toevoegen. Maak je eigen hashtag en neem deze op in je bio om hem gemakkelijk te verspreiden. Je kent de bestaande interactie met jouw merk. Als je het aan jouw bio toevoegt, zullen gebruikers de relatie met jouw profiel en merk begrijpen.

6. Hoogtepunten van Instagramverhalen

Dankzij de update van deze Instagram gaan je verhalen meer dan 24 uur mee. Deze nieuwe functie helpt jouw ​​conversies te stimuleren. Met de optie om mappen te maken, kun je jouw verhalen ook overzichtelijker houden en kunnen jouw volgers alles in de map zien waarin ze geïnteresseerd zijn.