4 bewezen manieren om verkeer naar jouw website te leiden

4-bewezen-manieren-om-verkeer-naar-jouw-website-te-leiden

1. Target onderwerpen met potentieel voor zoekverkeer

Naast mond-tot-mondreclame is dit ons op één na beste marketingkanaal, met elke maand honderden nieuwe gebruikers.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is zonder twijfel een van de beste manieren om consistente resultaten op lange termijn te behalen. Zolang je hoog scoort in Google, kun je passief organisch verkeer naar jouw site genereren.

Om dit te doen, moet je schrijven over onderwerpen waarnaar mensen op zoek zijn. Met andere woorden: onderwerpen met potentieel voor zoekverkeer.

2. Promoot inhoud in relevante online gemeenschappen

Relevante online communities zijn plaatsen waar jouw doelgroep rondhangt op internet.

Je kunt deze gemeenschappen overal vinden:

  • Facebook-groepen;
  • Reddit;
  • Slap;
  • Forums.

3. Verschijnen op podcasts

44% van de bevolking heeft naar een podcast geluisterd. Daarom zijn podcasts een van de populairste marketingkanalen geworden. Merken als Drift komen massaal naar het podcastspel en creëren hun eigen versies. Maar het maken van een podcast is vervelend werk. Je hebt uitrusting, redactionele vaardigheden, gasten, enz. Nodig. En als je beperkte middelen hebt, lijkt het geen goed idee om er meteen een te beginnen. Denk er op een andere manier over na.

Veel podcasts betekenen dat ze gasten nodig hebben. Pitch om die gast te zijn!

4. Werk samen met andere merken om hun publiek aan te boren

Voor de meeste bedrijven zijn er tal van niet-concurrerende merken met dezelfde of een vergelijkbare doelgroep. Dus waarom zou je niet samenwerken om crosspromotie onder elkaars publiek te promoten?